پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

دغدغه اصلی پرهنگ، فرهنگ است. اما به سیاست، اقتصاد، جامعه و... هم سرک می‌کشد.
پرهنگ بیشتر از نوشته‌های خودم پر شده است، هر چند از نوشته‌های دیگران نیز خالی نیست.
ارادتمند؛ علی اصغر جوشقان‌نژاد

تاريخ پرهنگ
آخرین نظرات
عضوی از راز دل

حجاب زیبا

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۵۱ ب.ظ

به نظر شما تصویرهای ادامه مطلب، تبلیغ حجاب هستند یا ترویج بی حیایی؟ برای نظر خود دلیل بیاورید. (دو نمره)


به نظر شما، حجاب چقدر باید زیبا باشد تا در تناقض با حیا قرار نگیرد؟


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
علی اصغر جوشقان نژاد

زیبایی

حیا

حجاب

نظرات  (۳)

من هیچ کدوم رو نمی پسندم.
اینا شبیه حجاب های ترکیه است.
حجاب ما چادر مشکیه حضرت زهرا(س) است.
شاید خیلی ها من رو متهم کنند که در بهترین حالت افسرده ام و در بدترین حالت میخوام همه رو به افسردگی بکشونم. حجاب یعنی جلب توجه نکردن. و "رنگ ها" به خصوص رنگ های تند جالب توجه هستند.
برای داشتن یک جامعه سالم و علاقه مند به رسیدن به کمال این محدودیت ها(که یکیش حجابه) رو داشتن واقعا لازمه وگرنه میشه از همین حجاب ها هم داشت و اصلا حجاب هم نداشت و زندگی کرد.
بعضی از دوستانم میگن خب حتی اگر جلب توجه کنه و کسی به ما نگاه کنه به دلیل پوشش ما چیزی نمیبینه. ولی منم میگم همون جلب توجه ...
من از تجربه شخصی‌ام میگم : من قبل از چادری شدن هم حجابم کامل بود. ولی با چادری شدنم انگار الان اصلا دیده نمیشم و اصلا توجه کسی به من جلب نمیشه. رفتارهای افراد تو دانشگاه با من خیلی حساب شده تر شده. هیچ کس به خودش اجازه نمیده هر حرفی رو به من بزنه ولی به دوستام متاسفانه...
البته فقطِ فقط به خاطر چادر هم نیست، لحن صحبت من هم هست.. که اون هم مصداق جلب توجه نکردنه.
کنترل نگاه آقایان هم کفه دیگر این وزنه است..یعنی همون قدر که به حجاب بانوان (البته حجاب زن و مرد نداره ولی بیشتر به زن ها توصیه شده) پراخته میشه باید به کنترل نگاه که اون هم در مورد زن و مرد هست ولی بیشتر به آقایون توصیه شده، پرداخته بشه.

ببخشید بابت زیاده نویسی..


پاسخ:
متشکرم از نظرات خوب تان
میدونید از بی حجابی و بی حیایی مطلق تا حجاب کامل یعنی پوشش کامل و حیا کامل هزاران نقطه هست که تمام این نقاط طرفدار هایی داره در کل دنیا. هر کسی هرجایی که هست یه سری ها رو خشک مغز و قشری و نفهم میبینه و خودش رو متعادل و یه سری دیگه رو افراطی و بی حیا.
این که مهمه که ما ذهنیتمون رو پاک کنیم راجع به حجاب و بعد حجاب درست رو تعریف کنیم و براش استدلال بیاریم. فراموش کنیم که مادر و خواهرمون چطور حجابی دارن و اساسا دنبال حقیقت بگردیم نه حقیقت مطلوب یا حقیقت ناقص یا حقیقت با هر پسوند دیگری.
من واقعا دوست دارم و نیاز دارم که کسی بیاد و اثبات کنه حجاب دقیقا یعنی چی و دقیقا چطور باید باشه در اسلام.
شما راجع به این موضوع مطلب بذارید من قول میدم به شدت استقبال کنم و یه پوئن مثبت بهتون بدم :)
پاسخ:
پوئن می شه امتیاز!!
حجاب کامل هم از نظر قرآن و حدیث مشخص شده. باید در نظر داشته باشیم حجاب بعد از عفاف مطرح می شه. یعنی اول باید عفت و حیا جا بیفته بعد حجاب درست شکل خواهد گرفت.
تصویر اولی ساده تره. ولی دومی کارتونیه (چهره واقعی نیست).
یه مشکل همونه که اشاره کردید. یک عده حجاب رو بدون حیا می بینن. یعنی فقط در قالب پوشاندن بدن و موی سر بهش نگاه می کنن. انگار حجاب هم یک مدل لباس و پوشش باشد برای نمایش. همین


من رو از هجده حساب کنید.
پاسخ:
به قول دوست مون، این چادر بیشتر بهم میاد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی