پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

دغدغه اصلی پرهنگ، فرهنگ است. اما به سیاست، اقتصاد، جامعه و... هم سرک می‌کشد.
پرهنگ بیشتر از نوشته‌های خودم پر شده است، هر چند از نوشته‌های دیگران نیز خالی نیست.
ارادتمند؛ علی اصغر جوشقان‌نژاد

تاريخ پرهنگ
آخرین نظرات
عضوی از راز دل

۱ مطلب در شهریور ۱۳۸۳ ثبت شده است

از وقتی آرش آن کار را کرد دلم میخواست یک جوری ازش تشکر کنم... حتی نزدیک بود توی سرمقاله نشریه شورای شهر حرفش را به میان بیاورم... تا اینکه...

متن زیر عینا نقل قولی است از مرتضی و ما

 


 

اولین طلای المپیک

 

آن آشنای کوچکِ صادقِ ما اگر که این مطلب را بخواند یحتمل انگار می کند که با همان یک، دو ساعت تماشای کاراته توانسته است ما را علاقمند به این جفتک پراکنی های اقوام چشم بادامی بکند. عرض می کنم که: خیر! لا والله اگر بنده ذره ای از این چیزها اصلا خوشم بیاید. این تبریک و شادمانی سبب دیگری دارد:

 

آرش میراسماعیلی 

 

 

...در خرم آباد کشتی می گرفت و دلش می خواست مثل غلامرضا محمدی به مدال جهانی برسد. اما دست تقدیر، رشته ورزشی جودو را به او معرفی کرد که در واقع برادر کوچکتر کشتی است! آرش سال 2001 در آلمان به مقام قهرمانی دنیا رسید تا اولین طلای تاریخ ورزش ایران در رقابت های جهانی جودو باشد. او امسال هم در اوزاکای ژاپن توانست مدال طلای 66 کیلوگرم دنیا را تصاحب کند و از بخت های مسلم کاروان ورزش کشورمان در المپیک آتن لقب بگیرد. آرش با غیرتی عجیب و انگیزه ای خارق‌العاده، تمریناتش را دنبال می کند، باید از نزدیک به تماشای تمرینات منحصر به فرد میراسماعیلی بنشینید تا متوجه شوید مدال طلای جهان با چه مرارتی تحصیل می شود.

... در صورت کسب مدال در المپیک 2004 آتن، آن را به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تقدیم خواهم کرد.

به گزارش ”خبرگزاری قرآنی ایران“(ایکنا)، آرش میراسماعیلی، قهرمان جودو جهان با بیان این مطلب گفت: من از کودکی ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشته‌ام؛ بنابراین نذر کرده‌ام در صورتی که موفق به کسب مدال از المپیک آتن شوم، مدال خود را به حرم امام هشتم (ع) تقدیم کنم.

وی در ادامه گفت: البته پیش از این دو مدال جهانی‌ام را تقدیم به حرم امام رضا (ع)کردم؛ که البته هنوز به طور رسمی مراسم اهدا برگزار نشده است.

میراسماعیلی به نقش قرآن در موفقیت خود اشاره کرد و افزود: تصمیم دارم تا پیش از آغاز المپیک، کل قرآن را ختم ‌کنم؛ چرا که همواره قرآن و یاد خدا آرامش بخش لحظات سخت در مصاف با حریفان بوده است.

آنچه خواندید حدود یک ماه قبل در اخبار آمده بود و البته آن روز برای ما اصلا این قدر اهمیت نداشت. تا این که:

...آرش میراسماعیلی قهرمان جودو جهان و پرچمدار کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک که از امیدهای اول کاروان ما برای کسب مدال طلا به شمار می رفت، در همان دور نخست مبارزه خود با حریف رژیم اشغالگر قدس روبرو شد، ولی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های کشور خود و حمایت از ملت مظلوم فلسطین از رویارویی با حریف صهیونیستی انصراف داد.

میراسماعیلی که از امیدهای اول کشورمان برای کسب مدال طلا در المپیک بود با بدشانسی در همان دور نخست به قید قرعه با " واکس اهود" جودوکار رژیم اشغالگر قدس روبرو شد، تا پرچمدار کشورمان در آتن نشان دهد ایران همچنان پرچمدار جهان اسلام برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

آرش که در رقابت های المپیک سیدنی 2000 بر خلاف دیگر جودوکاران ایرانی -که در همان دور نخستین حذف شده بودند- تا عنوان پنجمی پیش رفت. وی پس از سیدنی تمام تمرکز خود را برای حضور موفقیت آمیز در المپیک آتن کرد و حتی در این راه دو بار به طور پی در پی در جهان و برای اولین بار برای ایران مدال طلای 2001 و 2003 جهان را کسب کرد تا ضمن معرفی خود به عنوان یک اعجوبه در جودوی جهان طلای المپیک آتن را هدف نهایی و قابل دسترس بداند.

 

پرچم دار تیم ملی ایران در افتتاحیه المپیک 

 

چون در همین یکی دو روزه آن قدر این رسانه های صهیونیستی و عربی داد و فریاد به راه انداخته اند تا این خبر در لابلای سایر خبرها گم شود، وظیفه دانستم به طور خاص به آن بپردازم.

به دوستانی که علاقمند به آشنایی بیشتر با شیوه های گمراه کردن اذهان عمومی از حقایق هستند توصیه می کنم خبرهای ضد و نقیضی که در یکی دو روز اخیر توسط بخش فارسی بی بی سی منتشر شده است را مرور کنند. جملاتی همچون: ابهام در مورد حذف جودوکار ایرانی از المپیک، موضوع بحث برانگیز، هری پرت خبرنگار بی بی سی در آتن می گوید که کمیته بین المللی المپیک هیچگونه اطلاع رسمی در مورد کناره گیری آرش میراسماعیلی از مسابقات المپیک دریافت نکرده است اما از هرگونه حرکت سیاسی ناخشنود است و از این دست بسیار، همگی برای فرار از این حقیقت است که ایران جرات کرده تا اسرائیل محبوب دنیای سرمایه داری را به رسمیت نشناسد. از این بدتر رسانه های جهان عرب که ضعف و سستی خود را در مقابل استقامت ایران مایه حقارت می دانند به جای آن که جرأت کنند و از این کار حمایت کنند به تشکیک اذهان عمومی می پردازند تا خودشان متهم به مسامحه و بی عرضگی نشوند.

برای اطلاع دوستان عرض کنم که رژیم اشغال گر قدس با 39 ورزشکار در این رقابتها شرکت کرده است و از سابقه حضور خود در المپیک سیدنی تنها به یک مدال برنز دست یافته و امید چندانی برای کسب هیچ مدالی ندارد. اما این دلیل نمی شود که آن ها نتوانند ما را به مدال طلا برسانند.بدین ترتیب اولین مدال طلای المپیک توسط آرش میراسماعیلی به اردوی تیم ملی کشورمان آورده شد.

در بازگشت این قهرمانان از آتن شخصا در تهران حضور ندارم. اما از همه دوستان و خوانندگان عزیز تقاضا دارم اگر آب دستتان است زمین بگذارید و به فرودگاه مهرآباد بروید تا به دنیا ثابت شود مدال طلای میراسماعیلی برای ما کم رنگ تر از طلای رضازاده و دبیر نیست.

اطلاعات تکمیلی

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۸۳ ، ۱۶:۱۰
علی اصغر جوشقان نژاد