پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

مدیریت فرهنگ، با نرم افزار و گزارش و جلسه!

پرهنگ

دغدغه اصلی پرهنگ، فرهنگ است. اما به سیاست، اقتصاد، جامعه و... هم سرک می‌کشد.
پرهنگ بیشتر از نوشته‌های خودم پر شده است، هر چند از نوشته‌های دیگران نیز خالی نیست.
ارادتمند؛ علی اصغر جوشقان‌نژاد

تاريخ پرهنگ
آخرین نظرات
عضوی از راز دل

فهرست سفید

چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۰، ۰۵:۱۷ ب.ظ

سابقه:

در دفتر مدیر یک اداره فرهنگی (+) بودم که از سایت نسیم برایش پیامکی آمد که آقا در دیدار امروز نخبگان فرموده اند (+):

رئیس‌جمهور به دستگاه‌های دولتی دستور دهد که در این موارد، مطلقاً کالای خارجی خرید نکنند.

این شد که دوباره شعفی زایدالوصف (+) در ما ایجاد شد و یادمان به یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری افتاد (+) که:

ما باید کارى کنیم که کالاى ایرانى به عنوان یک کالاى محکم، مطلوب، زیبا، همراه با سلیقه و بادوام در ذهن مصرف کننده‌ى ایرانى و غیر ایرانى باقى بماند.

متن:

کالای خوب ایرانی، تبلیغ می خواهد و البته وظیفه این تبلیغ، بر عهده تولید کننده است. اما من و تو هم می توانیم -قربتاً الی الله- برای کالای با کیفیت ایرانی که خریده ایم تبلیغ کنیم تا هم وطنان دیگرمان پول شان را پای جنس چینی دور نریزند.

این است که من قصد کرده ام فهرست کالاهایی که استفاده کرده ام و راضی بوده ام را بنویسم. خوشحال می شوم اگر شما هم چیزی به این فهرست اضافه کنید.


فهرست (بدون هیچ ترتیبی):

یخچال فریزر

خودم یخچال الکترو استیل دارم و در این 5 سال راضی بوده ام. یکی از همکاران هم نگین خریده است و از ضمانت 40 ماهه و خدمات پس از فروش خوبش تعریف می کرد.

محسن محمدی هم ارج را پیشنهاد می کند و از عملکردش راضیست. حسین هم از تجربه سی ساله پدرش در استفاده از ارج ابراز رضایت می کند.

جناب احمدزاده البته یخچال امرسان را توصیه می کند.

لوازم خانگی اسنوا هم بسیار خوب هستند. خانم هانیه از آن راضی است. از فروشنده ای پرسیدم، راضی بود. رفقایمان هم به کارخانه اش سر زده بودند و از فضای فرهنگی آنجا بسیار شگفت زده بودند.


ماشین لباس شویی

در 5 سال گذشته، پاکشومای ما هیچ مشکلی پیدا نکرده و هنوز بی صدا خشک می کند. سهیل هم از ماشین لباس شویی آبسال تعریف می کند.


تلویزیون
اگر سراغ ال سی دی نمی روید، پارس را انتخاب کنید.
اگر ال سی دی می خواهید هم، اسنوا توصیه شده است.

لاستیک

از بارز راضی هستم. هر چند ظاهرا برای هر نوع ماشین، یکی از شرکت ها باکیفیت تر هستند.


روغن موتور

پیشتاز بهران و به تازگی سوپر پیشتاز بهران، از نظر مشخصات فنی حتی از بعضی روغن های معروف خارجی بهترند، اما حیف که تبلیغات شان به پای خارجی ها نمی رسد...


ابزار

توسن واقعاً بی نظیر بوده است. هم با کیفیت و هم شکیل. حرفه ای ها از محصولاتش راضی بوده اند.

سید محمد که کار فنی می کند از ابزار مهدی بسیار راضی است. هر چند که گران است، اما از مدل های آلمانی آن را بهتر می داند.


مواد شوینده

آنقدر انواع ایرانی شامپو و صابون و پودر و مایع ظرفشویی و غیره و ذلک زیاد شده که آدم نمی داند کدام بهتر است. با این حال از بین صحت و داروگر و گلرنگ و بس و تاژ و مدل های دیگر، من تاژ را می پسندم، چون تبلیغاتش ساده و صادق تر از دیگران است و مهمتر این که با افتخار اعلام می کند ساخت ایران است.


نوشابه

هیچ مدلی اش را نخورید، حتی زمزم را


آب معدنی

دسانی و آکوافینا نباشد که صهیونیستی است. بقیه مدل ها به نظرم خوبند.


مسواک

محسن محمدی پنبه ریز را پیشنهاد می دهد. خودم هم مدت زیادی استفاده کرده ام.


اسباب بازی

به جای این مدلهای چینی، از محصولات کانون پرورش فکری، ساز و باز، پومین، آریا و امثال آنها استفاده کنید. واقعاً هم از نظر کیفیت و هم از نظر تأثیر تربیتی بسیار بهتر از تفنگ و عروسک چینی عمل می کنند!


شیر آلات

یکی از همکاران بهریزان خریده و راضی است. احمد رمضانیان هم ده سال است از شیرآلات قهرمان استفاده می کنند و آخ نگفته است!! سید محمد هم قهرمان را فوق العاده می داند. هر چند شیبه و گروهه را هم خوب می داند.

برای بنایی خودمان راسان خریدیم. ازش راضی هستیم.


خمیردندان

محمود، از لطیفه و پونه استفاده کرده است و راضی است. خودم البته خیلی حساس نیستم و هر کدام از نشانه های ایرانی را که خریده ام راضی بوده ام.


لوازم خانگی

امید معتقد است هر کس از محصولات پارس خزر استفاده کرده است به کیفیت بالای آنها اذعان دارد. خود من هم آنچه از پارس خزر دیده ام خوب بوده. آقای احمدزاده هم از همین جنس تعریف می کند، مخصوصاً آب مرکبات گیرش.

آقای کاویانی البته اسنوا را توصیه می کند. خانم هانیه هم همینطور.


کفش

کفش مردانه نادر، از نظر سید محمد بهتر از مدل های ایتالیایی کار می کند. هر چند البته زیر 60 هزار تومان نمی توانید مدلی از آن را پیدا کنید.


پارچه
آقای احمدزاده از پارچه های کت و شلواری مقدم و مطهری راضی است. آقای طالبی هم که رشته اش نساجی است این دو برند را می ستاید. خود من هم یکی دو بار گرفتم و راضی بودم. فروشنده هم همین ها را توصیه می کرد.

گاز
سهیل گاز سینجر را می پسندد. ما البته مایکروفر نداریم اما گاز خانه مان تاکنوگاز است و هشت سالی است هیچ مشکلی نداشته است. فروشنده های لوازم خانگی به امیرحسین توصیه کرده اند به اجاق گاز خارجی نگاه هم نکند و به ایرانی هایش اعتماد کند.
خانم هانیه، مدل ارانوس از شرکت اسنوا را پیشنهاد می کند.

مایکروفر
سهیل بوتان را خیلی خیلی خوب می داند.

در باز کن تصویری
من از شرکت تک نما خرید کرده ام. جک برقی محک هم برای این شرکت است. محصولات خوب و متنوع و باقابلیتی دارد. راستش یکی از جک های برقی من خراب بود، بدون هیچ هزینه ای پس گرفتند و یکی نو برایم فرستادند. در مجموع از آنها راضی ام.

گوشی (موبایل)
تک تیرانداز یک جی ال ایکس مدل اسنوی خریده و معتقد است برای نیاز های روزمره و فراتر از آن (نه نیازهای الکی و دل خوش کنی) خیلی خوب است! از خدمات پس از فروش جی ال ایکس هم بسیار راضی است.
راستش خود من هم سه سال است که یک C3 جی ال ایکس دارم. پسر عمویم هم از همین مدل دارد. خودم از عملکردش بسیار راضی هستم. پسر عمویم از ضمانتش راضی است. چون یک بار به خاطر خرابی، یک گوشی نو برایش جایگزین کردند.

ضد ویروس
مهدی می‌گوید:
من ضد ویروس "شید" رو امتحان کردم. توی این یکی دو ماه که عملکردش قابل قبول بوده. یکی از مزایاش اینه که در کنار موتور شناسایی و بخش های دیگه ای که برنامه نویس های ایرانی طراحی کردن، در ابتدای کار برای اطمینان مشتری از دو موتور خارجی معروف هم در کنار هم استفاده شده.
تا اونجایی که من مقایسه کردم و در شرایط مشابه آزمایش کردم با نمونه های خارجی در زمینه شناسایی و پاکسازی فرقی نداره . سرعتش هم خوبه و سرعت رایانه رو هم پایین نمیاره.
قرار شده به زودی (انشاءالله) دیواره ی آتش هم به محصولشون اضافه بشه.
از همه مهمتر قیمتش هم خیلی مناسبه. یکی از دلایلی که مردم سراغ ضدویروس های اصل خارجی نمیرن قیمت پایه ی 40 تا 50 هزار تومانی اونهاست. می تونید ضدویروس شید رو با قیمت  13900 تومان برای یک سال و یا 19900 تومان برای دو سال خریداری کنید.
 این فهرست به همت شما کامل می شود... شما هم می توانید در وبلاگ خود یک فهرست سفید منتشر کنید.

نظرات  (۲۱)

سلام
دو یا سه مدل ضدویروس ایرانی داریم.
من ضد ویروس "شید" رو امتحان کردم. توی این یکی دو ماه که عملکردش قابل قبول بوده. یکی از مزایاش اینه که در کنار موتور شناسایی و بخش های دیگه ای که برنامه نویس های ایرانی طراحی کردن، در ابتدای کار برای اطمینان مشتری از دو موتور خارجی معروف هم در کنار هم استفاده شده.
تا اونجایی که من مقایسه کردم و در شرایط مشابه آزمایش کردم با نمونه های خارجی در زمینه شناسایی و پاکسازی فرقی نداره . سرعتش هم خوبه و سرعت رایانه رو هم پایین نمیاره.
قرار شده به زودی (انشاءالله) دیواره ی آتش هم به محصولشون اضافه بشه.
از همه مهمتر قیمتش هم خیلی مناسبه. یکی از دلایلی که مردم سراغ ضدویروس های اصل خارجی نمیرن قیمت پایه ی 40 تا 50 هزار تومانی اونهاست. می تونید ضدویروس شید رو با قیمت  13900 تومان برای یک سال و یا 19900 تومان برای دو سال خریداری کنید.
http://www.sheedantivirus.ir
۱۰ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۲۳ تک تیرانداز
بنده هم یه دونه جی ال ایکس دارم!‌از مدل اسنوی(Snowy)
جدا از نقد هایی که به جی ال ایکس وارده گوشی خیلی خوبیه! برای نیاز های روزمره و فراتراز آن(نه نیازای الکی و دل خوش کنی) خیلی خوبه!
گارانتیشم که دیگه عاااالیه!
کسی نقد ریز و کامل خواست درخدمتیم!
لوازم پارس خزر و خدمات پس از فروشش ستودنیه
تعریف یخچال ساید بای ساید اسنوا رو هم شنیدم که مونتاژ داخله و از دو کاربرم شنیدم که گاز مدل اورانوسشم خوبه(خودمم یخچال و گازمو اسنوا خریدم)
ماشین ظرفشویی موریسم میگن خوبه
۰۳ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۱۱ سوال دوم- افزایش کیفیت - ریز
[...] اما کارخانه دیگری مثل پاکشوما که ماشین لباسشویی تولید می کند و هر چند آهسته، ولی پیوسته به دنبال ارتقای کیفیت محصولات است. این کارخانه را باید با خریدن محصولاتش تقویت کرد. از این قبیل است بسیاری محصولات دیگری که در رقابت ناجوانمردانه ای با تکنولوژی خارجی هستند و ما باید آتش تهیه این رقابت را برایشان فراهم کنیم (بشمار بعضی کارخانه های یخچال فریزر و شیرآلات و تلویزیون و غیره و ذلک را). (ببینید) [...]
کولر و لباس شویی آبسال عالیه.
ماشین ظرفشویی زانوسی افتضاحه و گربه شور میکنه
ماکروفر بوتان خیلی خیلی خوبه.
گاز سینجر هم تولید داخله.
من راضی ام!
۱۵ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۵۶ علی اصغر جوشقان نژاد
اگر به من باشد از راه اندازی فروم خیلی استقبال نمی کنم. بیشتر دوست دارم این موضوع در وبلاگ ها و سایت های مختلف پخش شود به جای آنکه در یک جا متمرکز باشد.
من دیر رسیدم؟!
:)
خب الآن تازه درگیر خرید وسایل خونه شدیم!
با خانواده ی همسرم که رفته بودیم برای خرید وسایل منزل، همه ی مغازه دارها می گفتند اجاق گازهای ایرانی این قدری خوبه که لازم نیس به خارجی ها نگاه کنی حتی!
سه بار بازار را زیر و رو کردم،برف پاک کن پراید غیر از چینی نیست.
زنجیر ایرانی از تمام مدل های بازار بهتر است.
شیر آب کولر غیر از ایرانی نخرید. از خارجی ها بهتر است.
یخچال امرسال عالی است.
کارهای چوبی فقط ایرانی.
پارچه کت و شلوار مقدم و مطهری عالی است.
پارس خزر حرف نداره. مخصوصا آی مرکبات گیرش.
پایه ی راه اندازی یک پورتال یا فروم انتقال تجربیات درباره ویژگی های جنس های ایرانی هستید؟ یک شبکه بازار غیر تبلیغاتی که ما معرفی نکنیم. تجربه کرده ها معرفی کنن.
۱۳ فروردين ۹۱ ، ۱۹:۵۰ دستورالعمل — ریز
[...] انتشار فهرست سپید، به نظر من تبلیغی مناسب است. من سال گذشته یک بار چنین [...]
۰۶ آذر ۹۰ ، ۱۹:۰۹ علی اصغر جوشقان نژاد
سلام
پیشنهاد می کنم اینجا را هم ببینید
سلام علیکم
برادر این متنیه که من مدتی پیش تهیه کردم، دیدم اینجا بحث جنس ایرانی و خارجیه، گفتم بیام اینجا یه تجدیدی بکنم موضوع رو!
متن درباره‌ی برخی شرکت‌های غیر اسرائیلیه که توی اسرائیل منافع بسیاری دارند (مخصوصاً Nestle و Danone).
ا
http://mmirzaie.blogsky.com/1389/10/30/post-94
۰۲ آذر ۹۰ ، ۱۸:۱۳ محسن محمدی
محصولات چرم مشهد هم خیلی بادوام و خوب هستند(کیف، کمربند، کفش، پوشاک چرمی و ...) یه‌مقدار گرونند البته، ولی خب، جهاده دیگه:دی
از روغن زیتون اتکا راضی هستم.
از شامپو پرژک هم راضی هستم.
عموما شلوار کتان می‌پوشم، و همیشه خارجی بود. این بار که باز فروشنده داشت جنس‌های چینی رو جلوم ردیف می‌کرد گفتم: کار ایرانی ندارین؟
گفت: زودتر می‌گفتی.آورد (تا نگی پیش‌فرضشون جنس چینیه انگار!)
کار ایرانی رو پسندیدم و خریدم، واقعا راضی هستم. ولی حیف که یک برند مشخص نداره، چه خوبه روی امور تبلیغاتی بیشتر کار کنیم.
۲۹ مهر ۹۰ ، ۲۱:۲۲ احمد رمضانیان
خدا برکتش بده به شیرآلات قهرمان!
مانزدیک به ده ساله داریم ازش استفاده کی کنیم آخ نگفته!
سلام علیکم ضمن تشکر لطفا محصولات پارس خزر را به لیست خود اضافه نمایید هر کسی از این محصولات استفاده کند به کیفیت بالای آنها پی خواهد برد
سلام
من هم از خمیر دندان لطیفه و پونه استفاده کرده ام. خوب هستند. البته خمیردندان داروگر هم استفاده کرده ام که اصلا راضی نیستم.
خونه بابام یه یخچال ارج داره سی ساله داره کار می کنه
۱۶ مهر ۹۰ ، ۰۸:۱۳ علی اصغر جوشقان نژاد
سلام.
به نظرم یک بار دیگر راجع به چنین مسئله ای صحبت کرده ایم. اما چند نکته:
1- اگر به فرض گوشی ایرانی خوب نباشد، دلیل نمی شود که مثلاً شامپوی ایرانی هم نخریم! مراقب توجیهات نفس باشیم.
2- هیچ کس ادعا ندارد که همه محصولات ایرانی از نظر کیفیت مثل مدل های خارجی هستند.
3- اگر من و تو از شرکت ایرانی خرید نکنیم، به نظرت از مریخ چند نفر می آیند و خرید می کنند تا ورشکسته نشود و بتواند کیفیت کارش را بالا ببرد؟
4- اگر جهاد اقتصادی است، تقدیم جان پیشکش، از تقدیم مال دریغ نکنیم.
گوشی موبایل را هم بگید دیگه حتما می خواهید بگید جی ال ایکس روی دست نوکیا را آورده...
والا...
من مخالف این حرف های شما نیستم اما گوشی خود شما چیه؟
یاعلی
لبیک یا امام خامنه ای
خودکار سی کلاس ایرانیه اگر اشتباه نکنم
۱۳ مهر ۹۰ ، ۲۱:۵۰ محسن محمدی
سلام؛
ماشین لباسشویی «ارج» واقعا خوبه.
خیلی از اقوام مدل‌های متفاوتی گرفتند، اما انصافا آن‌هایی که ارج گرفتند واقعا راضیند، راضی‌ترند!. ما هم همچنین.
قبلا مسواک اورال‌بی می‌گرفتم، اما الان پنبه‌ریز می‌گیرم، خوبه راضیم.
خودکار خوب ایرانی پیدا نکردم، فبرکستل می‌گیرم، کسی سراغ دارد بگوید...
بابا دست شما درد نکنه. خیلی زحمت کشیدید.احسنت به همتتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی